Vēsture

1916.GADS - KRIEVI SARGĀ PRET VĀCIEŠIEM

1916.GADS - KRIEVI SARGĀ PRET VĀCIEŠIEM

Spilves lidlauks darbojās jau no 1916. gada, kad te izvietojās Krievu Cara armijas 12. iznīcinātāju nodaļa.

1916
1919.GADS - NEAPBRUŅOTI, BET GATAVI CĪŅAI

1919.GADS - NEAPBRUŅOTI, BET GATAVI CĪŅAI

BOĻŠEVIKI VIEGLI BUMBO 1919.gads - pēc Krievijas revolūcijas 1917.gadā un boļševiku iebrukuma Latvijā, Rīgas ieņemšanas 1918. gada beigās, Cementfabrikas aerodromā sākot ar 1919. gada 8. februāri bāzējās Padomju Latvijas aviācijas diviziona I aviācijas nodaļa.

1919
1919.GADS - LATVIEŠI PIRMO REIZI LIDO KĀ LATVIEŠI

1919.GADS - LATVIEŠI PIRMO REIZI LIDO KĀ LATVIEŠI

Pirmais oficiālais kara aviācijas grupas lidojums tika veikts 5.augustā no Cementfabrikas aerodroma – to pilotēja lidotājs Priedītis ar “Ņuporu”, kas viņam bija kā trofejlidmašīna no “boļševiku laikiem” un ko Valeikas vīri bija pārņēmuši no Līvena karaspēka. Tas bija kā tehnikas izmēģinājums pirms izlidošanas uz piefrontes aerodromu Latgalē — Krustpilī.

1919
1920. GADS - SVĒTKI GŪST ATSAUCĪBU

1920. GADS - SVĒTKI GŪST ATSAUCĪBU

Lai vāktu līdzekļus jaunu lidaparātu iegādei un atbalstītu karā kritušo pilotu ģimenes, 1920.gada 25.jūlijā Spilves lidlaukā tika organizēti pirmie Aviācijas svētki

1920
1921.GADS - SĀKAS MIERA DZĪVE

1921.GADS - SĀKAS MIERA DZĪVE

Latvijas pirmās neatkarības gados Spilvē bez kara aviācijas bāzējās arī Latvijas Aeroklubs...

1921
1921 -1940. GADS - ATTĪSTĀS SPORTA AVIĀCIJA

1921 -1940. GADS - ATTĪSTĀS SPORTA AVIĀCIJA

Par vienu no publikas mīluļiem kļūst Herberts Cukurs, kas veic pārdrošus lidojumus uz Gambiju un Japānu – tas ir izcils sasniegums, ko novērtē tūkstošiem līdzjutēju.

1921
1928 - 1940. GADS - RĪGAS GAISA OSTA VIENO VALSTIS

1928 - 1940. GADS - RĪGAS GAISA OSTA VIENO VALSTIS

Spilves lidosta. Tās agrākie nosaukumi - Spilves gaisa osta vai Rīgas gaisa osta ( 1928 -1940), vēlāk Rīgas Centrālā lidosta, bija Rīgas galvenā lidosta līdz lidostas "Rīga" atklāšanai 1975. gadā.

1928
1932.GADS - ATKLĀJ TRANSKONTINENTĀLOS LIDOJUMS

1932.GADS - ATKLĀJ TRANSKONTINENTĀLOS LIDOJUMS

Gaisa satiksmes līnija Helsinki - Tallina - Rīga - Viļņa

1932
1937. GADS - SPILVE STRAUJI ATTĪSTĀS

1937. GADS - SPILVE STRAUJI ATTĪSTĀS

1937. gada 15. jūnijā atklāja gaisa satiksmes līniju Rīga – Liepāja

1937
1938. GADS - PIRMĀ LIDOSTAS ĒKA

1938. GADS - PIRMĀ LIDOSTAS ĒKA

Gaisa ostā 1938. gadā pēc arhitekta Dāvida Zariņa projekta uzcēla jaunu stacijas ēku

1938
1940. GADS - OTRĀ PASAULES KARA LAIKĀ

1940. GADS - OTRĀ PASAULES KARA LAIKĀ

Latvijas okupācijas laikā 1940. gada 17. jūnijā 12.00 Spilves lidlauka ieņemšanā piedalījās 6 tanki, bet 18. jūnijā Spilves lidlaukā nosēdās PSRS Gaisa karaspēka lidmašīnas.

1940
1954. GADS - JAUNA ĒKA, JAUNA DZĪVE

1954. GADS - JAUNA ĒKA, JAUNA DZĪVE

Pēc kara jau 1945.gadā atjaunojas satiksmes aviācija, Spilve kļūst par tās centru. 1954. gada maijā tika pabeigta jaunas Rīgas Centrālās lidostas ēka padomju neoklasicisma stilā (arhitekts S.Vorobjevs). Līdz 1975. gadam lidosta Spilve bija viena no lielākajām PSRS rietumu daļas lidostām, vienlaicīgi uzņemot pāri par 50 lidmašīnām.

1954
1990. GADS - PĒC NEATKARĪBAS ATGŪŠANAS

1990. GADS - PĒC NEATKARĪBAS ATGŪŠANAS

Aviācijas centrs "Spilve" 1990. gados tika izmantota kā privāto lidojumu...

1990


– Drukāt dokumentu